سیستم سرمایش گلخانه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. سیستم فن و پد سلولزی گلخانه نیز به منظور پایین آوردن دما در گلخانه ها استفاده می شود. گرمای بیش از حد می تواند آفت جان گیاهان و محصولات گلخانه باشد.

پد سلولزی

سیستم سرمایش مناسب برای هر مکانی که موجودات زنده را در خود پرورش می دهد لازم است. مرغداری ها نیز برای سرمایش سالن های خود از سیستم فن و پد سلولزی مرغداری استفاده می کنند. اگر صاحب گلخانه هستید و قصد خرید این محصول را دارید باید اطلاعات کاملی از این محصول کسب کنید. ما در ادامه به معرفی این پد ها و مشخصات آن ها می پردازیم.

پدهای سلولزی گلخانه از چه مواردی ساخته می شوند؟

برخی از صاحبان گلخانه ها این نگرانی را دارند که پد سلولزی گلخانه از چه موادی ساخته می شود. البته این نگرانی آن ها اصلا بی جا نیست. زیرا هر گونه موارد شیمیایی و مواد مضر می تواند باعث افت رشد در گیاهان و آسیب رسیدن به آن ها شود. به همین دلیل برخی در استفاده از این پد ها مردد هستند.

پد سلولزی

اما باید خدمت شما عرض کنیم که این پد ها از مواد کاملا طبیعی و بدون ضرر ساخته می شوند. سلولز از ترکیب اصلی موجود در درختان و گیاهان می باشد. کاغذ کرافت را از درختان کاج و بامبو می گیرند. پس با خیال راحت می توانید از مزایای پد های سلولزی شرکت نیکاسان در گلخانه خود بهره ببرید.

 

سیستم خنک کننده پد و فن گلخانه

سیستم خنک کننده پد و فن گلخانه بهترین روش برای خنک کردن فضای گلخانه وسالن مرغداری ها در مناطق خشک و نیمه خشک است. به سیستم پد و فن، خنک کننده رطوبتی هم گفته می شود.اساس کار سیستم پد سلولزی و فن رطوبت می باشد.

خنک کننده تبخیری بهترین حالت خنک کننده برای گلخانه ها است. در سیستم مربوطه، بهترین محیط تبخیر، پد سلولزی به جای بالشتک های معمولی است. در بیشتر مناطق، این نوع خنک‌کننده حداکثر دما را در طول روز کمتر از 26.6 درجه سانتی‌گراد حفظ می‌کند. علاوه بر این، گرد و غبار و حشرات و ذرات معلق در هوا توسط پد گلخانه ای تصفیه می شوند.

پد سلولزی گلخانه به صورت عمودی روی دیوار عرضی یا طولی گلخانه نصب می شوند و با انتقال آب توسط پمپ و ریختن مداوم آب روی آنها، مرطوب می شوند. قاب نصب شده در زیرپدها آب اضافی عبوری از پد را به مخزن آب هدایت می کند و مجددا به سیستم بر می گرداند. در طرف مقابل پدها، فن هایی نصب می شود که به هنگام کار، باعث حرکت هوا در فضای داخل گلخانه و عبور هوا از داخل صفحات سلولزی متخلخل مرطوب می شود.

عبور جریان هوا از داخل پدهای مرطوب باعث تبخیر رطوبت شده و حرارت هوا را جذب کرده، در نتیجه هوای خروجی از این صفحات خنک تر خواهد شد، که نهایتا باعث خنک شدن فضای گلخانه و مرغداری می شود. جنس پدها از صفحات مشبک مقوایی سلولزی می باشد که کارایی بسیار بالایی دارد.

پد سلولزی

انواع پد سلولزی گلخانه

پد سلولزی گلخانه انواع زیادی دارد. تنوع آن باعث شده است که استفاده از این پد ها در صنایع مختلف امکان پذیر باشد. زیرا این محصول نقش مهمی در سیستم های سرمایشی ایفا می کند. انواع پد های سلولزی عبارتند از:

1) پدهای سلولزی 7060

2) پدهای سلولزی 5090

3) پدهای سلولزی 7090

هر کدام از مدل های پد سلولزی، دارای مشخصات و ویژگی های خود می باشند. برای آن که انتخاب مناسبی در زمینه خرید پد سلولزی گلخانه مناسب خود داشته باشید، آشنایی با انواع این پد ها لازم است.
پد سلولزی 7060

عدد 7 نشان دهنده طول موج هفت میلی متری کاغذ ها و عدد 60 نیز نشان دهند زاویه آن ها با افق است. این پد ها هوای زیادی را از خود عبور می دهند. به همین دلیل بیشتری استفاده را در نیروگاه های برق و توربین های گازی دارند.
پد سلولزی 5060

از این پد ها به جای پوشال در کولر های بزرگ استفاده می شود. طول موج کاغذ ها در این پد 5 میلی متر بوده و زاویه آن ها با افق نیز 60 درجه است.
پد سلولزی 7090

عدد 7 نشان دهنده طول موج کاغذ ها می باشند که 7 میلی متر است. عدد 90 نیز نشان دهنده زاویه این کاغذ ها با افق است. یعنی کاغذ ها به صورت 90 درجه و عمود بر افق قرار می گیرند. ضخامت این پد ها 10 تا 15 سانتیمتر می باشد. از این پد ها می تواند در مرغداری ها، گلخانه ها و دامداری ها به صورت گسترده استفاده کرد.